tisdag 22 maj 2012

Frågor och svar

Jag tänkte bara påminna er alla om att det är den första deltävlingen till Eurovision ikväll. Själv hoppas jag på att Albanien och underbara Ryssland går vidare och hoppas att Österrike och San Marino verkligen INTE går vidare. Ska göra ett kort publikfriarinlägg där jag svarar på några av de frågor som de som hittat till min blogg har ställt sig för att hitta hit eftersom jag antar att inläggen de länkade till knappast var särskilt informativa. Här kommer de:

1. Fråga: Kan man inte raka sig i Big brother huset?
Svar: Hur i he... ska jag kunna veta det? Har bara sett programmet cirka fem minuter, allt mer än det borde FN se som tortyr.

2. Fråga: Hur blev Virginia Woolf författare?
Svar: Hon skrev en bok och publicerade den.

3. Fråga: Hur blev Virginia Woolf inspirerad att bli författare?
Svar: Ja du.. hon ville kanske tjäna pengar eller så ansåg hon att hon kunde skriva bättre än många av de redan utgivna författarna eller så ansåg hon att de böcker som redan var utgivna inte talade till en stor del av läsarna som hon trodde hon skulle kunna nå ut till. Kanske visste hon inte ens själv, det kanske var något inom henne som hon var tvungen att få ut. Jag vet inte men jag skulle verkligen att denna person som sökte på det här skulle lämna en kommentar om hon / han skulle få ett svar.

4. Fråga: Thor 2 handling?
Svar: Det är hemligt men efter en snabb googling där jag kollade upp vad serietidningarna från 60-talet (som filmerna är baserade på) handlade om såg jag att det fanns en historia om att Loke blir gravid med Tors barn och deras son blir sedan den som befriar Loke från sin fångenskap, nej jag hittar faktiskt inte på. Så det är min okvalificerade gissning.

5. Fråga: Tjock eller smal?
Svar: Ja du, det beror på vem som frågar och vem du frågar och i vilket sammanhang. Men istället för att fråga dig det kanske du borde fråga dig i vilket socialt samhällsklimat du ställer dig en sådan fråga och om det verkligen spelar någon roll?

Ja, det här var ett tråkigt inlägg, så nu håller jag tummarna för Ryssland!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar