lördag 26 maj 2012

Eurovision 2012!

Ikväll är det som sagt dags för finalen i Eurovision song contest, jag kommer självklart titta och troligen inte kunna hålla uppmärksamheten på grund av alla tråkiga bidrag som kommer mellan de som är bra (men tack gode gud så är Englands bidrag först i år så den snoozefesten är iallafall över tidigt i programmet) Ja, jag tycker i princip varje år att England skickar helt fantastiskt tråkiga bidrag, och i år är det ingen skillnad. Är det förresten bara jag eller har tävlingen blivit mycket bättre sedan alla länder utom big five + värdlandet måste kvala in i tävlingen? Här kommer mina favoritbidrag från i år:

1. Ryssland! De skickar i princip alltid bra bidrag och även i år. Det här är lätt min favorit och den sticker ut riktigt mycket, den är käck, rolig och charmig. Allt man vill ha av en Eurovision låt.



2 Albanien, årets bästa ballad och hon kan verkligen sjunga, det är en lite udda sång och jag tycker iallafall den är väldigt vacker.



3. Turkiet, en glad, fartfylld låt som också är väldigt charmig. han som sjunger har väldigt mycket utstrålning och scen-närvaro



Sen hejar vi självklart på Loreen ikväll som gjorde ett helt fantastiskt framförande i torsdags, hennes låt är dessutom riktigt bra och hon är hur grym som helst!

 Uppdatering  hundens favorit bland kvällens bidrag är Estlands skönsjungande kille, ni skulle ha sett hans min när mannen började sjunga, han var som trollbunden hela låten och visst kan man förstå honom Estländska är ett vackert språk och han har en perfekt röst för att sjunga ballader


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar