fredag 17 augusti 2012

Tema!

Idag känner jag mig som om jag vore cirka 82 år. Detta är eftersom jag för någon dag sedan äntligen hittade ett peka-och-klicka-äventyrsspel som var värt namnet, det var trevligt, tänkte jag. Ack, så fel jag hade! Efter att ha spelat "Scratches" cirka två dagar i rad, nästan helt ensam i huset, var sömn ganska omöjligt. Lägg till en hund som ville ha mat klockan fyra på morgonen och sömnlösheten är komplett! Jag har bara mig själv att skylla, så jag letar inte efter sympati, vill bara komma fram till vad jag vill säga.

Ja, jag är lätt-skrämd av mig, men jag har ändå en slags fascination och beundran inför skräck som genre. (Det finns liksom en anledning till att en H.P Lovecraft bok är med i min header). Detta innebär att jag konstant läser / ser på / spelar saker jag egentligen inte vågar, vad passar då bättre än att dela min makabra vördnad med mina läsare (och världen) på min blogg? Mycket troligen, men nu gör vi så här iallafall. Som sagt kommer temat på bloggen ett tag framåt att vara skräck. Detta innebär att jag främst kommer recensera skräck / thriller-böcker ett tag framöver. Angela Carter boken får alltså vänta. Jag kommer fortfarande skriva om annat, men det blir en del inlägg om skräck och här är lite vad ni kan förvänta er (som vanligt kommer detta troligen ändras):

1. Recension av "Alan Wake" och "Alan Wake's American nightmare", inte så läskigt kan ni tänka, men det är ändå ett thriller-spel.
2. Bokrecension av "Zombie" av Joyce Carol Oates
3. Något inlägg om H.P Lovecraft, har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra där riktigt än
4. Torsdagstoppen kommer vara på något slags skräck-tema (ni får se)
5 En bokrecension av något av Algernon Blackwood, har inte bestämt vilken bok än, men om ni vill se en speciell är det som vanligt bara att skriva en kommentar
6. Något slags inlägg om Poppy Z Brite, vet inte hur jag ska göra där heller.

Det blev ganska vagt, det kommer självklart tillkomma andra inlägg på samma tema, det är bara de här jag har planerade för tillfället. Och som sagt: Det kommer komma inlägg om icke-skräckrelaterade saker också, det kommer bara bli ganska många inlägg på samma tema så ni är beredda. Just nu måste jag dock fila lite på idéer men som sagt så lär det dyka upp inlägg på temat ganska omgående (skulle förvåna mig om inte redan nästa inlägg var på skräcktemat) Vill ni se ett inlägg på detta tema, eller har andra idéer kan ni skriva en kommentar och så får jag fundera på huruvida det är genomförbart eller inte.

Fick bli Skeletor igen, varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar