fredag 13 juli 2012

Inspiration


Jag har en inspirationsmapp, det är en mapp där jag lägger diverse bilder och annat som inspirerar mig, detta innebär oftast att jag inte lägger någonting i denna mapp under väldigt långa perioder och sedan kommer ihåg att jag har den och fyller den med massa skit som jag senare aldrig kollar på, och när jag kollar i mappen undrar jag oftast vad fan det är jag har lagt i den. För några dagar sedan rensade jag ur den här mappen (eftersom jag kom på att jag hade den) och här är ett urval av vad som blev kvar:
Jorden, Jupiter och Venus, sedda från Mars

Ny i samlingen

Av Tamara de Lempicka

Av Michael Sowa

Vet inte var den här kommer ifrån

Det var som sagt ett litet, men representativt urval ur min inspirationsmapp, tycker det passar bra nu när inspirationen tryter ganska mycket vad det gäller min bloggverksamhet. Efter en granskning av verken som låg i min mapp kom jag till slutsaten att man kan dela in min estetiska smak i två kategorier:
1. Arty-farty bilder på män.
2. Arty-farty bilder på djur.  
Det kanske inte var den mest smickrande insikten man kan ha om sig själv, men skitsamma. Anledningen till att jag har lagt upp detta nu är för att jag funderar på att börja använda Pinterest, en tjänst där man kan markera bilder och annat som man gillar och få det på en slags "vägg", och sen kan andra se det. Jag kanske gör det, kanske inte, vi får se. 

Förresten, vad tycker ni om min nya bakgrund, hör gärna av er och säg om den ska stanna eller gå, ska jag ha bakgrund överhuvudtaget? Ska jag ha någon färg eller bara ha det vitt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar