söndag 29 juli 2012

Fynd!

För ett tag sedan var jag inne i storstaden (inte riktigt men vi kan låtsas) och där hittade jag en skatt som jag länge sökt efter, nämligen Jean Michel Jarres "Oxygene", hittade den på LP för bara 60 spänn! Taget sa jag och gick hem för att spela den. Det är något speciellt med fransk electro och det blir inte sämre när skivan är ett original från 1976 och i super-fint skick. Ibland har man tur! Om ni inte har lyssnat på den borde ni definitivt göra det. Lyssna gärna på den i sin helhet från första spåret till det sista. Den finns på spotify och det är väl värt det! Här har ni ett smakprov och vad som troligen är den mest kända låten från albumet:


P.s jag vet att jag har varit väldigt dålig på blogg-fronten men det kommer förhoppningsvis ändras. Jag har bara svårt att hitta inspiration och hitta saker att skriva om för tillfället. d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar