torsdag 8 mars 2012

Veckans låt

Jag har tänkt och insett att det kanske vore bra att ha något slags återkommande inslag i bloggen. Främst för att jag ska ha något att skriva om även när det är trögt på idéfronten. Och eftersom det här är en kulturblogg  tänkte jag därför att jag varje vecka skulle dedikera en låt till individer / företeelser som jag tycker har förtjänat det eller som jag bara inte behöver analysera och tjata så mycket om eftersom det redan existerar ett stycke musik som passar. Det är dessutom ett kul sätt för mig att tvinga er alla att lyssna på musik jag gillar. Den här veckan går det till: Internationella Kvinnodagen. Yay! Och till alla kvinnor därute dedikerar jag inte "Run the world girls" för jag tycket den är förfärlig. Utan jag dedikerar i sann stofil-stil en gammal punklåt från 80-talet. Nämligen Poison Girls med The offending article. Alltså jag har inte hela texten men det är ändå ganska tydligt vad den handlar om och jag tycker knappast jag behöver tillägga eller analysera något. Lika sant idag som det var för trettio år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar