fredag 2 mars 2012

Introduktion

Ännu en blogg, vad ska denna handla om då, Tråkiga, ytliga iakttagelser av vardagen? eller värre, ännu tråkigare djupa iakttagelser av vardagen? Kanske det, men framför allt om min stora passion, nämligen kultur, jag älskar allt vad kultur heter. Ända sedan jag var liten har jag varit som hypnotiserad av film, berättelser, konst, musik och annat onödigt. Detta innebär dock inte att bloggen ENDAST kommer handla om kultur, det kanske blir lite politik och allmänt klagande ibland också. Men detta kan förstås också kopplas till kulturen. Precis som en biologist och naturist skulle hävda att allt härstammar från biologi och naturen så anser ju jag som hopplös humanist att i princip all (onödig) mänsklig aktivitet kommer från eller kan kopplas till kulturen. Kultur = Civilisation = mänsklighet. Men jag ska självklart inte nu försöka ge mig på den ålderdomliga diskussionen om vad en människa är och vad som driver henom.

Så här är jag i alla fall, en blek, politiskt förvirrad anglofil, med ingenting bättre att göra än att starta en blogg som kommer att vara skriven på halvdant språk men som läsarna förhoppningsvis kommer ha överseende med eftersom ”läsarna” i det här fallet främst innebär de närmast sörjande (och kanske en och annan som har hittat hit i ren förvillelse, men du är också välkommen). Vad kan ni förvänta er då? Jo det blir nog lite om det ena och det andra, en analys här, en bokrecension där, lite musik och annat. Förhoppningsvis kommer ni andra kunna ha lite behållning av detta, men framför allt är det ett sätt för mig att skriva av mig om det som både roar och oroar.

Är ni redo? Då kör vi!

P.s jag vet att bloggen för tillfället är butt-ugly, men jag gör allt jag kan för att rätta till problemet. d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar