måndag 28 januari 2013

Jaha, ja?

Det gick ju sådär med 100-dagars utmaningen. Men i mitt försvar måste jag säga att min "förkylning" är värre än jag trodde, faktiskt så illa att det inte ens är en förkylning, utan snarare influensa. Kul jul! I övrigt har jag inte så mycket att säga, mer än att jag idag till min stora överraskning fick nyheten att melodifestivalen drar igång på lördag. Brukar den komma igång så tidigt? Trots att jag gillar eurovision är jag inget stort mello-fan, men just på lördag kanske jag ska spana in eftersom det udda fenomenet Yohio är med. Yohio är för er som inte vet det, en tonåring från Sundsvall som gör någon slags j-pop (är ingen expert och orkar inte kolla in ämnet närmre) som alltså är en slags japansk / japaninspirerad musikstil.

Varför är han så intressant då? Jo, jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men han ser lite ut som en prinsessa och då menar jag ingen slags osmaklig omskrivning av homosexuell, utan han ser ut som en riktig sagoprinsessa! Titta liksom:


5-åringen i mig svimmar lite av glädje.
Tonåringen spyr av gulligheten
och vuxna jag känner mig som ett peddo av någon oförståelig anledning.
Det var väl det jag ville dela inför detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar